Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Thursday, April 15, 2010

APA AKU RASA

Tajuk kat entry ni, aku tulis nak mengambarkan apa perasaan aku masa masuk wad, masa nk kena operate dan masa lps operate.

Masuk wad ( 4 april 2010) : lebih kurang kul 11 lbh aku dah kat hospital pantai,masa dia cakap kena admit sbb nk tgg result, aku dah mcm sedih je,berdebar-debar pun ada,ya la mana penah aku masa wad sblm ni,dah tu dia kata kena puasa dan dia masuk kan air.dlm ati ni punya la berdoa semoga x ada la sakit apa kan.satu lg kesian sgt tgk muka ahm,muka dia risau sgt,aku pun risau juga sbnrnya,tapi aku still senyum2 sbb x nak dia ssh ati,aku srh dia balik tido kat umah pun dia x nak.nak juga temankan aku.kesian ahm kena tido kat kerusi.

Dapat result & kena operate (5 april 2010) : pg2 lg doktor dah dtg check aku,doktor cakap mmg sah apendix dan kena bt pembedahan.masa dia cakap mcm tu jantung aku dah mcm nk gugur je,tapi depan ahm aku bt biasa je x nak dia risau,tapi dlm ati tuhan je yg tahu.masa menunggu nk operate tu aku rehat-rehat je la.aku ada la ajak ahm dua tiga kali blk,aku cakap aku dah ok,tapi ahm x bagi,huhu....ptg dlm kul 5ptg dorg suruh aku salin baju sbb dah nk msk dewan bedah,masa kat dewan bedah sementara dorg tgh siap kan apa tah,jantung aku ni bergerak laju je,mcm2 doa aku baca,aku bayangkan kalau aku dah x sedar lps ni,maksud aku kalau aku mati,aku x sempat nk jumpa ibu & ayah aku,x sempat jumpa ahm.walupun pembedahan kecil,mana la tau dah tiba masa tuhan nk amb nyawa aku kan.tapi alhamdullilah tuhan msh panjangkan umurku sampai saat ni.masa dorg bius ubat kat aku,sakit sgt rasanya, x sampai 10 minit aku dlm dewan bedah aku dah x sedar apa2.bila aku sedar je yang aku tahu aku x blh nak nafas,kahak aku byk sgt,entah dari mana dtgnya dan perut aku skt sgt.

Lepas operate: masa ni aku rasa bersyukur sgt sbb semuanya selamat.sakit tu x payah cakap la,smp skrg msh rasa sikit2 sakitnya.tapi kesian sgt ahm terpaksa melayan kerenah aku yg sdg sakit.hargai sgt pengorbanan ahm.skrg ni aku amat menghargai kesihatan yg tuhan bg,sbb kalau sakit,rasanya x tertanggung oleh aku.baru sikit kena operate dah x blh tahan,huhu..so aku ada pesanan dari pihak penaja,hehe...

JAGA LAH KESIHATAN ANDA KERANA KESIHATAN AMAT BERHARGA DARI SEGALA-GALANYA.

1 comment:

Tn.Punya said...

abg doakan syg sentiasa sihat n jga kesihatan ye sygku..abg cintakan mu sgt2.love sygku..sedih abg baca entry syg kali ni..sebak rasanya..

Related Posts with Thumbnails