Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Sunday, September 26, 2010

DiGi iPhone 4 Play

Hari ini merupakan hari kedua bagi contest Digi iPhone 4 dan kali ini kami diminta membuat sedikit review berkenaan aplikasi-aplikasi yang terdapat didalam iPhone 4.


Untuk makluman di iPhone 4 ni terdapat beribu-ribu aplikasi yang mana sebahagiannya boleh didownload dan yang sedia ada pon sudah banyak di dalam iPhone itu sendiri Untuk iPhone 4 terbaru ini aku mula tertarik dengan satu aplikasi iaitu aplikasi tukaran mata wang asing atau didalam iPhone dikenali sebagai Currency.

Antara ciri-ciri yang menarik pada aplikasi ini ialah ia memaparkan lebih dari 100 mata wang asing luar negara. Maklumat yang kita terima adalah up to date, so x payah susah-susah nak pegi cari kedai money changer nak tengok kadar tukaran mata wang asing atau gi tengok dekat computer @ internet, ini kerana semua kadar tukaran matawang asing telah berada ditelapak tangan anda. ianya memudahkan perjalanan dan percutian kita kalau kita berada diluar negara.

Pasal bahasa lak tak payah nak risau sebab macam-macam bahasa yang di sediakan untuk kemudahan kita semua, antara bahasa yang di sediakan adalah English, Chinese, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Italian, Japanese, Korean, Norwegian, Polish, Portuguese, Russian, Spanish, Swedish dan Thai.


Aplikasi kadar tukaran matawang asing yang sentiasa dikemaskini dari masa kesemasa diatas talian

terdapat fungsi calculator untuk mengira jumlah kadar tukaran yang hendak kita buat

Aplikasi ini juga membenarkan kita membuat penambahan matawang negara lain jika tiada di senaraikan didalam aplikasi tersebut


Mudah kan! Memang hebat la Aplikasi Currency ni. So semua kena dapat kan iPhone 4 ni, tak rugi pun kalau kita keluarkan duit beli iPhone 4 ni, aplikasi yang disediakan semuanya memang hebat dan memudahkan penggunanya. Aku memang nak sangat iPhone 4 kerana next year aku dengan ahm nak travel keluar negara so senang kan nanti nak check nilai tukaran semasa matawang asing dinegara tersebut.


No comments:

Related Posts with Thumbnails