Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Friday, September 17, 2010

PERJALANAN PULANG KE KAMPUNG

tgk la betapa ramainya org,siap bersila lg kat jln raya wktu berbuka

Aku dan ahm gerak balik kampung 8 aribulan malam,.
Lps keja ktorg trs gerak balik kampung.
Tahun ni adalah beraya di Penang,yeahhh.
Ktorg masuk highway kul 7.00mlm.Berhenti berbuka puasa kat RNR Rawang,penuh gila,so ktorg berhenti tepi jln je susur keluar dari RNR tu,berbuka dalam keta je.Suasana sgt la meriah.
First time rasa suasana balik kampung time raya,sblm ni mmg x pernah rasa,sbb nenek aku semua duduk satu kawasan dgn umah aku.Tiap2 thn raya,jln kaki pun blh sampai umah nenek aku.
Memang best gila la,walaupun penat.Kauorg nak tahu kul berapa ktorg sampai penang...
Ktorg sampai kul 4.30 pg,nak tau knp lambat,ada dua sbb yang menyebabkan ktorg sampai lewat,
1) Ahm mengantuk,so 2 kali berhenti tido,2 jam pertama di tapah,dah tu 2 jam lg di sungai perak.
2) Masa kat Tapah keta dah banyak so tak blh bw laju.

Apa pun alhamdullilah kami sampai dengan selamatnya.Risau juga aku time ahm bawa keta,asyik megantuk je.aku kat sebelah pun takut nak terlelap mata.Perjalanan balik kampung aku buat pertama kalinya untuk meyambut hari raya sgt la meriah.

2 comments:

Tn.Punya said...

alhamdulilah tahun depn kita balik Johor pulak ye syg..hehhee

farah said...

ok thn depan kita balik johor lak.mmuahh...

Related Posts with Thumbnails