Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Friday, October 2, 2009

AHM DTG RAYA

Nak cerita pasal hujung mgg lps,hujung mgg yg best sgt,sbbnya ahm dtg raya kat umah aku,tapi mula2 tu merajuk dgn ahm dulu,ya la janji nk gerak mlm,dah tu tb2 kol ckp tertido,so esok pg br gerak,mau x angin satu badan.dah la line telefon bt hal,nk kol dia x blh2,geram btl mula2 tu.tapi bila dah nampak muka dia smp kat umah trs sejuk je ati,meyampah btl i,knp la cpt sgt sejuk ati,kan bgs kalau blh merajuk lama2 br padam muka ahm,hehe...ahm smp ari sabtu dlm kul 12 lbh,so adik aku yg laki g amb ahm kat stesen bas,tapi ramai lak yg nk megikut sapa lg kalau bkn sepupu aku, dorg mmg suka ahm, asyik tanya bila ya ahm nk dtg, so bila dah dtg semua nk g menjemput.mula2 ahm nk dtg naik keta aku yg x bg,sbb membazir duit dan takut dia mgantuk drive sorg2, tapi mmg ahm kalau dtg kesini selalunya naik bas je,senang.kul 1 lbh ahm smp umah,aku myambut dia dgn muka tersenyum dah tu kena perli dgn adik2 aku,huhu...ahm smp trs g solat,sementara tu ktorg hidangkan mknan dulu, blk solat br kami sama2 menjamu selera, best sgtttttttttttt.........

gambar aku tgh mkn dgn ahm,time ni org lain x join lg

malu konon dorg ni,tu mkn kat dapur.

ibu msk laksa ari tu,sempena ahm dtg,aku minta ibu msk laksa raya ari tu pun x dpt,tapi menantu dia nak dtg,trs dia masak, x adil btl.ni yg x puas ati ni.selain tu ada juga msk nasi dan lauk2,hbs mkn ktorg lepak2 jap,sbb kawan adik tb2 kol ckp nk dtg umah,so ktorg tgg la dorg dtg,sbb cadangnya nk g tgk maktih kat hospital,dia nk kena operate sbb ada ketumbuhan dlm perut.lps dorg blk br ktorg nk gerak pg hospital, ms lepak2 smb tgk internet sempat la ktorg snap gambar berdua,hehe....

ok ke gambar ni?????

gambar kawan2 sekolah menengah adik aku,dah tu bdk2 ni blh sama kolej ngan aku,hampeh btl...

Selesai dorg blk,ktorg pun siap2 nk kuar g hospital.mula2 niat nk ke hospital je,tapi dah terlajak g nibong tebal lak,sbb nya makngah aku dah bt2 merajuk dan sedih ktorg x nk bw ahm g umah dia,so dgn x larat nya ktorg g la,bkn apa ayah dan ibu puasa kesian kat dorg,kat sana makngah aku jamu ktorg mkn laksa johor.lps maghrib dan ayah ibu berbuka kat sana,ktorg gerak lak g umah k.norli ni pun lg sorg nk merajuk juga x kalau x bw ahm g umah dia,so bw je la kan,smp sana ktorg dihidangkan dgn bihun sup lak,penat btl ari ni asyik mkn je.ms nk blk ahm bg la duit raya kat anak2 sepupu aku tu, yang lawaknya anak dia yg kecik tu trs je buka dpn tu juga, dah tu ckp "wah byknya", sepupu aku ckp malu btl kalau bw g umah org sbb kalau dapat je duit raya trs dia buka,kalau sikit dia ckp "la sikitnya" x ke malu org yg bg tu.sepupu aku kata kalau org bg je duit raya dia trs cpt2 amb simpan sblm smpt anak dia buka, kalau x malu la kat situ.selamat la ahm bg byk,kalau sikit mau kena kutuk dgn si kecil nurin tu.ikut perangai sapa ni nurin...

gambar ni amb ms tgh tgg ahm smp,mcm berdebar je ms ni,hehe...

lps g umah sepupu aku tu ktorg trs la blk umah,msg2 dah penat, ktorg smp umah dalam kul 10 lbh, ingat nk tgk cerekarama tapi sempat tgk separuh je,dah tu,dah mgantuk sgt,msg2 masuk bilik dah tu tido,zzzzzzzzzzzz.......nite ahm.

No comments:

Related Posts with Thumbnails