Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Saturday, March 20, 2010

BALIK PENANG

Aku skrg kat penang,pagi td kul 5.00 pg ktorg smp penang.kalau ikut kan ktorg blh smp lg awal,tapi husband aku mgantuk, dua x ktorg berhenti untuk rehat dan tido.ahm la xcted lbh nak blk penang,ptg sblm blk keja dia kol aku cakap,"syg kita gerak balik penang kul 8 mlm ya" aku ok je,aku takut ahm je yang penat nanti.so smp je umah,ahm basuh semua baju ktorg,aku lak kemas umah sikit2 dah tu kemas2 barang,siap semua baru ktorg gerak,itu pun dah terlewat sejam dari yang dirancang,bukan apa tgg mesin basuh, xhbs lg bsh bj,kena basuh 2 round sbb bj ktorg byk gila,ya la smgg punya baju.bukan x nk basuh ari2 tapi aku rasa rugi je,sbb ktorg berdua je,so baik ktorg kumpul smgg sx bsh,jimat sgala2nya.
Ari ni satu ari x ada bt apa2 pun,just rehat2 kat umah,aku tlg ibu kemas umah,iron bj yang byk,itu je kot dah tu membuta,ibu ajak g kenduri tapi mcm mls gila,bj kurung lak x bw blk.x kan nk g beli baju lg kan mcm balik Johor ari tu,hehe...nanti aku crt lak pasa blk Johor aritu.Ahm lak tadi tlg ibu kilat kan lantai baru ibu.pagi2 tadi ibu merungut kat ktorg lantai dia x berkilat2 juga dah mcm2 dbt,dia x puas ati.so ahm pun offer nk tlg kilat kan, ahm nk try guna satu bahan yg dia ada.ahm berjaya bt ibu tersenyum,walaupun ahm penat smp terbongkang kat ruang tamu baru ibu.tgh ari ktorg kuar jap dalm satu jam mcm tu.ktorg pg pekan kongsi,belikan kawan2 ahm dan aku jeruk,sj2 nk bg dorg kat office,tapi sgt la x tahan kat luar sana amat la panas gila.baik duk umah dan tido..zzzzzzzzzzz.....k la jap lg aku nk smbng lg entry2 strsnya,byk crt yg aku nk crt kan.aku nk kuar jap g belikan nenek aku mknan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails