Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Saturday, January 8, 2011

HOBI BARU SUAMI ISTERI

Selamat malam semua. Apa aktiviti kau orang malam ni??? Aktiviti aku petang ni adalah menemankan En Myvitrd keja. Masuk kul 4 ptg, kul 12 mlm baru balik. Apa boleh buat dan tanggunjawap kena la keja, aku sbg teman setia ahm, akan sentiasa temankan dia keja bila time aku cuti,insyallah...

Melalut lak aku ni, sebenarnya aku nak cerita pasal hobi baru aku dan ahm. Dalam hati dah lama nak bela ikan, ingat nak beli aquarium, rancangnya lagi 2 atau 3 bulan baru nak beli. Tapi nak tunggu macam lama lagi kan, so dalam 3 mgg lepas kita orang akhirnya terbeli juga ikan,hehe..Tak rancang pun nak beli, time tu kat bandar baru bangi tunggu my family, so sementara tgg diaorang, kita orang pun singgah la jap kedai ikan, kononya nak tengok-tengok je, tapi akhirnya terbeli juga.
Akuarium pertama kami, kecil je kan..
Buat permulaan kami beli aquarium yang kecil, ikan pun 4 ekor je yang kecil2...beli barang kelengkapan semua sekali dgn ikan ada la dalam RM 50. Seminggu lepas tu ahm ajak g ikano beli ikan bandaraya lak, sbb katanya penat asyik tukar air je, 2 hari je air dah kotor gila.
Nampak tak ikan yang warna hitam tu, itu la ikan bandar raya..
Dua ekor ikan tu lak, ikan baru yang ahm beli setelah 4 ekor ikan lama mati
Dah beli ikan bandaraya pun sama je airnya kotor juga. Masuk minggu ketiga ikan kitaorang sekor demi sekor mati, yang tgl ikan bandaraya je. Ahm sedih je ikan dah tak ada,ahm ke atau aku yang sedih,huhu...

Petang semalam lepas keja terus singgah kedai ikan kat uptown damansara, kitaorang beli 2 ekor ikan baru dan makanan ikan yang baru, sbb orang kedai tu cakap makanan ikan yang menyebabkan air jadi kotor, lagi satu sbb kita orang tak ada penapis air. Mana nak ada nya penapis, aquarium pun kecil, ingat dah beli aquarium besar nanti baru la nak beli penapis air dia kan. Balik rumah ahm tersenyum gembira sbb dah ada ikan baru. Asyik duduk depan aquarium je semalam, ahm kata best tgk ikan tu, apa pun boleh la syg jgn tgk perempuan lain mcm tu dah la, tengok ikan tak apa,hehe...
Ni je hiasan yang aku beli untuk permulaannya, 
yang bestnya ahm beli pokok hidup.
Bangun pagi tadi agak mengejutkan aku, sbbnya ahm pagi-pagi dah ajak pegi ikano, katanya nak cari aquarium besar, biar betul ahm ni, janji hari tu tunggu pindah dulu baru beli aquarium besar, ni tiba-tiba je nak beli. Kul 10 pagi aku dan ahm pun keluar sarapan kat luar dah tu trs pg ikano beli aquarium dan hiasan dalam aquarium. Lepas beli terus gerak balik, dah tak sabar-sabar ahm nak masuk kan ikan dalam aquarium baru. Jenuh la nak pindah nanti nak mengangkat aquarium tu.
Ini la aquarium baru kami..tak besar, tak kecil, 
sedang2, siap dengan penapis air semua
Sangat happy sebenarnya tercapai juga impian nak beli aquarium letak dalam rumah, tapi sangat terkejut bila ahm beli awal dari apa yang di rancang. En Myvitrd ni memang suka buat kejutan, apa pun terima kasih sayang penuhi impian I.

3 comments:

Myvitrd said...

syg ditag didalam entri ini : http://www.myvitrd.com/2011/01/izamir-ridzwan-pendrive-giveaway.html

malarang-kak said...

dah buat dah tag abg,tq syg..

intan said...

dalam salah satu ceramah datuk dr fadzilah kamsah cakap.... mulut ikan tu gerak-gerak sebab.... dia berzikir pada allah... moga-moga rumah mem and bos dipenuhi rahmat dan zikrullah...amin

Related Posts with Thumbnails