Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga

Tuesday, October 6, 2009

KPI

Sebenarnya crt ni dah basi pun,pasal KPI, pengukur prestasi keja kita la kan.aku dah malas nk betekak dgn bos pasal ni,bukan apa benda ni mcm bodoh je.company aku nak pekerja dia kerja dgn cemerlang, srh bg perkhidmatan kat customer yang terbaik,kalau blh nak staff dia semua perfect,tapi bila time penilaian prestasi mmg x logik bila dorg dah ttpkan bapa org je yg layak dapat 5,4,3,2 & 1.msk aku msk bilik bos nk bt penilaian dia dah siap bg tau dia kata pengurus ktorg dah bg tau bapa org yang akan brada di tahap 4,3 & 2,tahap 5 lak x ada sapa yg layak,dah tu tahap 1 mst kena ada sorg,tahap 4 lak dia dah ada nama yg ptt nk dbg,gila tu,kalau mcm tu bt apa nk panggil kitaorg untuk bt penilaian bersama.dorg je la yang bt dah tu bg je bapa dorg nk bg.aku skrg ni mmg keja ikut tahap kemampuan aku je,asal siap keja aku, dah tu x nak aku bt keja lbh2 x ada maknanya, 3 thn sblm ni bt keja mcm nk gila keja bos pun tlg bt,tapi dinilai tahap mcm org x bt keja,so dr situ aku belajar untuk jgn jd bodoh,bt je keja apa yg ptt,dorg bg penilaian ditahap yg tidak btl dorg la jawap dgn tuhan kan,aku dah x kisah.KPI tu penting tau x untuk tahap kenaikan gaji dan bonus kita.tapi apa blh bt nk cakap lbh2 kita kuli kan. x pa la kalau ada rezeki aku dapat tinggi ada la,kalau x redho je la,tapi kalau dorg ltk tahap plng truk mmg nk kena sembur la dgn aku.mmg aku berhenti keja trs,tapi sblm berhenti keja aku nk g jumpa dorg nk luahan kan apa aku rasa dah tu maki dorg sikit,br berhenti keja.mcm hampeh je skrg ni keja.msg2 akan merungut time penilaian prestasi,msg2 muka mcm apa tah,muka x puas ati.k la apa2 punyang pntg keja yg damanakan kena siap,apa pun org nk nilai kita itu dia dgn tuhan.btl x ahm?????

No comments:

Related Posts with Thumbnails